luni, 2 iunie 2008

Micul Trianon - Floresti, Prahova

"Exista monumente de arhitectura ridicate de nobilimea autentica a Romaniei pe care vremea si vremurile le-au adus intr-o stare jalnica. Unul dintre ele este Micul Trianon de la Floresti-Prahova. Se spune ca aceasta cladire a fost urmarita de un blestem crunt. in anul 1907, Grigore Gh. Cantacuzino, unul dintre cei mai mari mosieri ai Romaniei, poreclit Nababul, incepe constructia unui palat cum nu s-a mai vazut pe la noi. La dorinta principesei Alice, fiica lui, palatul va avea 365 de dormitoare, cate unul pentru fiecare zi a anului, sapte sali de bal, multe saloane si un parc dendrologic de 150 de hectare, cu arbusti de esenta rara, apeducte, terenuri de vanatoare, golf si echitatie. Dupa moartea Nababului, mostenitorii acestuia nu au mai avut bani sa finalizeze grandioasa lucrare. Palatul a fost parasit inainte sa se fi locuit in el." - Sursa ADEVARUL 07.06.2005



2 comentarii:

Anonim spunea...

Poti da ceva detalii legate de cladire?

Teoalida spunea...

Cunosc palatul Cantacuzino Trianon inca din 2003 si din prima zi m-am indragostit de el si speram sa fie salvat. Am visat de cateva ori ca il voi restaura si il voi face muzeu sau casa mea, dar pentru ca eu nu pot face asta ca simplu om, i-am facut o reconstructie virtuala folosind AutoCAD. O puteti gasi pe site-ul meu http://teoalida.webs.com ca Teoalida's Palace.